lovelito.blogg.se

Kreativitet & inspiration

Rosor steg-för-steg

Kategori: Bakning

Det jag använder mig av: sockerpasta, tandpetare och ätbart lim

Börja med att göra en droppe som fästs på tandpetare

Därefter, platta ut ett kronblad som fästs runt droppen

Bygg på med fler blad. Variera i storlek och forma lite som du vill, men böj gärna bladen något för att få en mer realistisk form

Jag lägger mina färdiga rosor i en äggkartong där de får ligga och stelna. Oftast målar jag dem med pulverfärg, antingen i någon mörkare nyans än rosens ursprungsfärg, för att få ett djup, eller bara skimmer för extra effekt bara

Kommentarer

  • Milla säger:

    Åå så bra med steg för steg. Måste spara äggkartong och köpa tandpetare

    Svar: Gör så! 😃 vill se resultatet sen 😉
    Angelica Löfstedt

    2017-05-05 | 06:35:17

Kommentera inlägget här: